Perlage Team ponownie na starcie Mille Migilia

śro, 10 maja 2017 godz. 17:01:36 skomentuj retro

18 maja rozpoczyna się najbardziej prestiżowa, włoska impreza drogowa – Mille Migilia Race. Historia tego wyścigu wytrzymałościowego, przebiegającego publicznymi drogami Włoch sięga roku 1927 kiedy to wystartowała pierwsza jego edycja.

W tym roku, równo dziewięćdziesiąt lat od pierwszego startu rusza jubileuszowa, 35 edycja wyścigu, która tradycyjnie liczyć będzie około 1700 km (tysiąc mil) i biegnie od miejscowości Brescia w północnych Włoszech, do Rzymu i z powrotem. Powołując się na słowa Enzo Ferrari, który nazwał Migle Milla jedynym w swoim rodzaju obwoźnym muzeum motoryzacyjnym, widzowie przez cztery dni będą mogli podziwiać zmagania 440 załóg z 41 krajów w specjalnie wyselekcjonowanych pojazdach, wyprodukowanych przed rokiem 1957. Lista startowa obejmująca unikalne arcydzieła na kołach to modele aż 82 marek samochodowych w tym między innymi legendy spod znaku Alfa Romeo, BMW, Ferrari, Maserati, Mercedes Benz czy też Porsche. Na starcie zobaczymy również dziesięć załóg należących do specjalnej kategorii militarnej, które dokładnie jak na wyścigu w roku 1952 kierowane będą przez starszych oficerów Włoskich Sił Zbrojnych.

Główną nowością w porównaniu do poprzednich edycji będzie znaczny wzrost „czasówek”. Również po raz pierwszy będziemy mogli podziwiać zawodników w próbach pokazowych odbywających się na placach miejskich w Weronie, Castelfranco Veneto, Ferrarze, Pistoi oraz Busseto. Ostatni odcinek liczący się w klasyfikacji będzie miał miejsce w niezwykłej lokalizacji – na pasie startowym wojskowego lotniska w Ghedi.

fot. perlagewater.com

Po raz kolejny w  Mille Migilia wystartuje polski zespół Perlage Team składający się z dwóch załóg. Astonem Martinem DB 2/4 z 1955 roku pojadą Krzysztof Weka i Dorota Weka. Natomiast Astonem Martinem 15/98 z 1937 wystartują Marian Stoch z Bartoszem Balickim.

- Drugim autem, które pojedzie w tym roku w teamie Perlage, a finalnie trzecim w naszej historii występów we włoskim klasyku będzie wyjątkowy Aston Martin 15/98 Short-Chassis z 1937 roku – czytamy na stronie zespołu perlagewater.com. -  Samochód posiada dokładnie udokumentowaną historię i jest oczywiście kolekcjonerską perełką. Jest jednym z 50 wyprodukowanych egzemplarzy na świecie! Dwudrzwiowe nadwozie powstało w odpowiedzi na przedwojenne zapotrzebowanie na auta z krótkim podwoziem napędzane silnikiem z mokrą miską olejową, które pozwalałyby cieszyć się sportową jazdą z otwartym dachem. Perlage’owy egzemplarz ma dwulitrowy silnik o mocy 98 KM, ręczną skrzynię biegów, sztywne mosty z przodu i z tylu, hydrauliczne bębnowe hamulce na obu osiach i jako jeden z nielicznych dodatkowy, fabryczny system regulacji twardości amortyzatorów z miejsca kierowcy. W opinii wszystkich jest kwintesencją przedwojennego, angielskiego roadstera. Pięknie poprowadzone linie nadwozia i wystylizowane detale harmonijnie tworzą wyjątkową przestrzeń do podróżowania dla dwóch osób.

Wśród polskich załóg zobaczymy również Tadeusza Kozioła z Moniką Sikorą w Mercedesie 300 SL Coupe W 198 z 1954 roku.

Drugi rok z rzędu partnerem tego jedynego w swoim rodzaju wyścigu będzie Cisowianka Perlage.

fot. perlagewater.com

 



fot. perlagewater.com